Categories

Příběh kapky vody

Soubor didaktických materiálů pro výuku v MŠ a na 1. stupni ZŠ, zaměřený na seznámení dětí s vodou v přírodě, odkud se bere, kde pomáhá, škodí, jak vodu lidé mohou užívat a chránit.

More details

ND042

4 180 Kč

Cíl: Cílem této pomůcky je uvědomění si, jak důležitá je voda pro náš život a jak ji musíme pro svou budoucnost chránit.

Obsah:

  • 20 ks nástěnných ilustrovaných karet A4
  • 20 ks básniček popisujících děj na ilustrovaných kartách
  • 80 ks nástěnných fotografických obrazů A4
  • 1x omalovánky k ilustrovaným kartám A4
  • 1x maxi domino kapiček s emocemi a vlastnostmi (45 kartiček)
  • 36 kartiček kapiček, emoce a vlastnosti, maxi pexeso 
  • 1x příručka pro učitele
  • 11x říkanky o vodě vhodné pro naučení zpaměti i pro MŠ

Zabaleno v magneticky uzavíratelné zalaminované krabici z pevného kartonu o velikosti 370 x 240 x 75 mm, tloušťka kartonu 3 mm.

Soubor je tematicky rozčleněn do 6 samostatných bloků:
1. Kapička se učí (podoby vody, skupenství)
2. Kapička cestovatelka (od pramene k oceánu, koloběh vody)
3. Kapička parádnice (proměny vody v přírodě, počasí)
4. Kapička pomáhá (kde vodu potřebujeme, jak o vodu pečovat)
5. Kapička a Elík (voda a elektřina)
6. Kapička se zlobí (jak nám voda může škodit a jak se chránit)

Karty jsou vyrobeny z tvrdého kartonu 350 g/m2, na lícové straně jsou průmyslově zalaminované a popisovatelné popisovači na stíratelné tabulky.

Celková hmotnost cca 4 kg. Karty lze opatřit samolepicí magnetickou fólií a využívat je i při demonstraci obrázků na magnetické tabuli.

Na klasickou tabuli je možné použít lepicí hmotu. Maxi domino je vyrobeno z 350 g/m2 pohlednicového papíru, oboustranně zalaminované pro praktické použití v rukou dětí.

Záměrem pomůcky je:

  • rozvoj elementárních poznatků o přírodě
  • uplatnění vlastních zkušeností v praktických situacích
  • uvědomění si, v jakém prostředí dítě žije, že se svým chováním na něm podílí a že je může ovlivnit
  • uvědomění si, že za své jednání dítě odpovídá a nese důsledky
  • samostatné vyjadřování myšlenek, sdělení, otázek, komunikace bez zábran
  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
  • posilování přirozených poznávacích citů
  • vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti s živou a neživou přírodou
  • osvojení si základních poznatků z přírody
  • vytvoření si aktivních postojů k přírodnímu prostředí
  • seznámení se s různými druhy přírodního prostředí
  • rozvoj kultivace estetického vnímání přírody
  • vnímání změn probíhajících v přírodě
  • aktivně o změnách komunikovat
  • sdělovat své prožitky, pocity
  • osvojit si poznatky o těle a jeho zdraví (hygiena)seznámení s přírodními jevy
  • vytvářet elementární povědomí o širším přírodním i technickém prostředí, jeho rozmanitosti a neustálých proměnách
  • pochopit, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale i ničit